Afscheid, vliegen en eerste dagje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van irisvandendriesschen - WaarBenJij.nu Afscheid, vliegen en eerste dagje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van irisvandendriesschen - WaarBenJij.nu

Afscheid, vliegen en eerste dagje

05 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Gisterochtend om half 6 zat ik al in de auto richting Schiphol. Toen we aankwamen hebben Joyce, Danique en ik eerst onze koffers ingeleverd en daarna hebben we nog koffie gedronken met onze familie. Rond een uur of 8 werd het tijd om afscheid te nemen van iedereen. Er werden flink wat traantjes gelaten en het afscheid nemen was best wel moeilijk en raar! Zo gek om voor zo'n lange tijd afscheid te nemen.
Snel gingen we de roltrappen op, waar we nog voor de laatste keer konden zwaaien. Op naar de douane, waar we gefouilleerd werden (wij zijn er ook wel echt uit als boefjes). Eenmaal door de douane, zijn we meteen richting de gate gelopen en daar hebben we gewacht tot we het vliegtuig in konden.
We hadden ons plekje gevonden in het vliegtuig en we zaten er helemaal klaar voor. Maar toen bleek dat er papieren niet klopten bij een aantal mensen dus die moesten het vliegtuig uit. De koffers moesten er ook nog uitgehaald worden, dus uiteindelijk vetrokken we met een half uurtje vertraging. De vlucht ging op zich best snel. Wel wat turbulentie gehad, maar we vermaakten ons wel met een aantal films.
Om 11 uur 's avonds (het is hier 1 uur later) kwamen we aan en moesten we onze paspoorten controleren. Karin, Paddy en Lizelle stonden ons op het vliegveld op te wachten. De eerste Afrikaanse rand werd gepind en met een volle portemonnee liepen we naar het busje. We pasten er niet echt allemaal in. We waren met 13 personen. Dus ik zat in het gangpad op de grond. We moesten eerst een aantal studenten in Grabouw afzetten, waarna wij door naar Genadendal reden. Onderweg moesten we nog een aantal dieren ontwijken.
Rond half 2/2 uur kwamen we aan in Genadendal en werden we naar ons huisje gebracht. We hebben een groot huisje met 4 slaapkamers, een grote woonkamer, een ruime keuken en een badkamer. We hebben maar liefst 7 bedden (voor drie personen haha).
Rond een uur of drie konden we pas slapen en we werden al weer vroeg wakker. Tijd om de buurt te verkennen! Voor mij is het natuurlijk bekend terrein. Dus het was heel leuk om hier weer rond te lopen en om langs de accommodatie van 5 jaar geleden te lopen. Wel gek om er ineens weer te zijn en allerlei dingen te herkennen.
Zodra we door Genadendal liepen kregen we meteen te maken met de loslopende dieren hier. Er sprong ineens een paard de weg op. Voor ons heel gek, maar dat is hier dus heel normaal.
De mensen hier zeggen je allemaal vrolijk gedag als je elkaar tegenkomt op straat.
Morgen gaan we onze auto ophalen en gaan we voor het eerst links rijden! Vandaag doen we het lekker rustig aan en straks gaan we onze 'inkopies' doen.

Tot zo ver de eerste avonturen in Zuid-Afrika!!
xxx